2024-08-01, 11:38 AM
Na stronach gminy jest publikowany Statut Gminy. O tutaj:
https://czerniejewo.biuletyn.net/?bip=2&...88&id=4097
W artykule są linki do dwóch dokumentów:
Statut gminy wg. uchwały z listopada 2018
https://czerniejewo.biuletyn.net/fls/bip...6_2018.pdf
oraz
Rozstrzygnięcie Nadzorcze ze stycznia 2019.
https://czerniejewo.biuletyn.net/fls/bip..._gminy.pdf
Rozstrzygnięcie to dokument napisany przez Wojewodę Wielkopolskiego, który wytyka błędy lub bezprawie statutu.
Przykładowo: statut mówi o tym, że "protokoły z posiedzeń Rady i Komisji oraz innych kolegialnych gremiów Gminy podlegają udostępnieniu po ich przyjęciu - zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz Statutem". Wojewoda na to mówi, że jest to rażące naruszenie prawa bo protokół do dokument a nie projekt dokumentu i żadnego "przyjmowania" nie może wymagać bo ogranicza to możliwość uczestnictwa obywateli w podejmowaniu decyzji w sprawach publicznych i sprawowaniu kontroli nad tym procesem.
W sumie jest w statucie 6 rzeczy które Wojewoda określił jako rażące naruszenie prawa.
Pytam: dlaczego Statut Gminy nie został poprawiony tak aby uwzględniał poprawki zgłoszone przez Wojewodę?
Przecież teraz pobierając ze strony Statut mam z rękach dokument zawierający rażące naruszenia prawa.
https://czerniejewo.biuletyn.net/?bip=2&...88&id=4097
W artykule są linki do dwóch dokumentów:
Statut gminy wg. uchwały z listopada 2018
https://czerniejewo.biuletyn.net/fls/bip...6_2018.pdf
oraz
Rozstrzygnięcie Nadzorcze ze stycznia 2019.
https://czerniejewo.biuletyn.net/fls/bip..._gminy.pdf
Rozstrzygnięcie to dokument napisany przez Wojewodę Wielkopolskiego, który wytyka błędy lub bezprawie statutu.
Przykładowo: statut mówi o tym, że "protokoły z posiedzeń Rady i Komisji oraz innych kolegialnych gremiów Gminy podlegają udostępnieniu po ich przyjęciu - zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz Statutem". Wojewoda na to mówi, że jest to rażące naruszenie prawa bo protokół do dokument a nie projekt dokumentu i żadnego "przyjmowania" nie może wymagać bo ogranicza to możliwość uczestnictwa obywateli w podejmowaniu decyzji w sprawach publicznych i sprawowaniu kontroli nad tym procesem.
W sumie jest w statucie 6 rzeczy które Wojewoda określił jako rażące naruszenie prawa.
Pytam: dlaczego Statut Gminy nie został poprawiony tak aby uwzględniał poprawki zgłoszone przez Wojewodę?
Przecież teraz pobierając ze strony Statut mam z rękach dokument zawierający rażące naruszenia prawa.